آخرین اخبار
کد مطلب: 79940
از قول مساعد کشور کانادا براي تحويل خاوري تا آخرين وضعيت پرونده مهدي هاشمي
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1684

به گزارش سلام لردگان "قاضي ناصر سراج" در مراسم ختم "آيت‌الله محمدي گيلاني" که صبح امروز در مسجد ارگ تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران در ارتباط با آخرين وضعيت پرونده خاوري اظهار داشت: ما در اجلاس آمبودزمان آسيايي و بين‌المللي با نماينده کانادا ديداري داشتيم و توضيحاتي را بنده در خصوص پرونده خاوري به وي ارائه کردم.
 
وي افزود: مطابق فصل 4 و5 کنوانسيون مبارزه با فساد که کشور کانادا نيز در آن عضويت دارد نماينده اين کشور براي بازگرداندن خاوري به ايران به ما قول مساعد داد تا اين موضوع را پيگيري کند.
 
رئيس سازمان بازرسي در ارتباط با وضعيت مديران بانک‌هاي صادرات و مسکن تصريح کرد: هنگامي که خاوري به ايران تحويل داده شود به پرونده سه مدير بانک به طور همزمان رسيدگي خواهد شد که البته در فساد 3 هزار ميلياردي بانک صادرات مبدا بود و پايان کار در بانک ملي صورت مي‌گرفت.
 
وي درباره آخرين وضعيت پرونده "مهدي هاشمي" گفت: زماني که بنده قاضي اين پرونده بودم 10 ايراد به آن گرفتم که طي آن پرونده به دادسرا بازگشت و به دليل اين که تحقيقات در مرحله محرمانه است نمي‌توانم درباره اين ايرادات توضيح دهم.  
 
رئيس سازمان بازرسي کل کشور درباره تغيير قاضي پرونده "مهدي هاشمي" تصريح کرد: وقتي من به رياست سازمان بازرسي کل کشور منصوب شدم به دليل اين که سازمان بازرسي گزارشي از تخلفات در اين پرونده داده بود ديگر نمي‌توانستم قاضي پرونده باشم بنابراين اين موضوع را اعلام کردم و با تغيير قاضي پرونده موافقت شد.  
 
رئيس سازمان بازرسي کل کشور در پايان در پاسخ به سوالي مبني براينکه آيا به دليل پيگيري پرونده بر روي قوه قضاييه فشاري وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: قوه قضاييه هميشه در پيگيري پرونده‌ها تحت فشار است اما هيچ گاه اين فشارها تاثيري بر اين دستگاه نخواهد داشت

منبع. باشگاه خبرنگاران

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس